Anton Huijzer verlaat Sliedrecht

14 oktober 2020

Anton Huijzer stopt in december met het gemeenteraadswerk. Dit heeft hij op 6 oktober meegedeeld aan de fractie en het bestuur van de plaatselijke afdeling. De reden hiervan is dat hij per 1 januari verhuist naar een andere gemeente. Huijzer zegt hierover: ‘In zekere zin word ook ik getroffen door het gebrek aan betaalbare woningen in Sliedrecht, vandaar dat ik het buiten de gemeentegrenzen heb moeten zoeken. Ik was graag gebleven, vooral vanwege de stappen die nu worden gezet en meters die kunnen worden gemaakt voor de toekomstbestendigheid van Sliedrecht’’.
Huijzer was elf jaar actief in de gemeenteraad. Eerst als burgerraadslid, later als gemeenteraadslid en fractievoorzitter. Zijn plaats wordt ingenomen door Ben van der Plas. Van der Plas was vanaf 2006 achtereenvolgens gemeenteraadslid, burgerraadslid en wethouder namens de Partij van de Arbeid. In januari van dit jaar besloot hij het wethouderschap om persoonlijke redenen neer te leggen. Naar verwachting neemt Huijzer tijdens de raadsvergadering op 8 december afscheid en wordt Van der Plas geïnstalleerd.