De gemeente maakt een vuist richting Chemours

In ons verkiezingsprogramma staat dat wij van mening zijn dat de gemeente een vuist moet maken richting Chemours. Anton van Rees licht verder toe.

Al jaren voeren wij een strijd tegen de uitstoot vanuit het chemische complex van DuPont en Chemours aan de overkant van de rivier.

Na het PFOA schandaal en nu de uitstoot van het net zo schadelijke alternatief Gen-X wordt het tijd dat we op serieuze wijze onze tanden aan de vervuiler, de provincie en de minister laten zien. Daar hoeven we echt niet bang voor of onder de indruk van te zijn. Natuurlijk bespreek je problemen aan tafel. Maar de afgelopen jaren hebben ons geleerd dat dat weinig effectief is en er pas echt beweging komt als de publiciteit aan imago’s knaagt.

Recent heeft het college van Sliedrecht aangegeven dat de uitstoot van Gen-X moet stoppen en dat is technisch mogelijk. Maar dan moet Chemours daar wel in investeren. Wat de PvdA Sliedrecht betreft doet Chemours dat of sluit de tent als dat niet rendabel is.

Wat de PvdA betreft mag er door het nieuwe college in de bestuurlijke overleggen met rijk, provincie en het bedrijf met het mes op tafel verder gepraat worden.

Anton van Rees

In 2018 wederom lijsttrekker. Unaniem verkozen door de leden. Besluiten niet op grond van vastgeroeste regels en religies maar op basis van gezond verstand en inwendig sociaal kompas. Op naar een leuk, schoon, veilig en eerlijk Sliedrecht zonder chemicaliën van de overbuurman.

Meer over Anton van Rees